close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוגים של דשא סינטטי - ואיך נדע מה מתאים לנו?

מערכת שורשכט ניסן, תשפא11/04/2021

בחירה בדשא סינטטי מונעת מכם את ההתעסקות והזמן שיש להשקיע בדשא טבעי. זו גם דרך חשיבה ירוקה שמורידה את תצרוכת המים וחוסכת בעלויות לטווח הארוך

תגיות:
השימוש בדשא סינטטי הפך לפופולרי לא רק בישראל אלא בעולם כולו.
הדרישה הגדולה למראה ירוק, שאינו דורש טיפול והשקיה, הפך את הדשא הסינטטי למוצר המוביל בתחום הגינון. ואם בעבר הוא היה זמין ונגיש בעיקר במוסדות ציבוריים, רשויות מקומיות, ערים ומוסדות גדולים כאלה ואחרים. כיום הוא פרץ בסערה וניתן למצוא את המשטח הירוק כמעט בכל בית פרטי.

עם הגידול בביקוש, גדל גם את ההיצע וכיום ניתן למצוא מגוון רחב של סוגים של דשא סינטטי, ברמות מחיר וטיב משתנה.

מה חשוב לבדוק כשבוחרים דשא סינטטי?
מבין הסוגים הרבים של משטחי דשא סינטטי, קיימים 4 סוגים מובחרים שהוכיחו את עצמם במשך שנים באקלים הישראלי.
סוגי הדשא המוכרים בישראל, וניתן למצוא אותם כמעט בכל משתלה הם: נפוליאון, קיסר, שחף וקומנדו. דשא איכותי הוא דשא בעל רמת צפיפות מאוד גבוהה, רך ונעים למגע ודריכה.

צפיפות הסיבים: ככל שהדשא הסינטטי בעל צפיפות גבוהה יותר, כך גדלה בהתאם איכותו ועמידותו. ככל שהדשא הסינטטי יהיה צפוף יותר אז היכולת שלו להישאר זקוף לאורך שנים יהיה גבוה יותר והוא יוכל לשאת דריכות רבות יותר לאורך זמן.

סוג הסיב: לעובי הסיב ישנה חשיבות גם, ככל שהסיב יותר עבה, הוא יותר טוב ועמיד. סיבי דשא סינטטי מיוצרים במגוון רחב של שיטות ייצור ובעובי משתנה. שיטת ייצור הסיב הכפול הינה השיטה המתקדמת ביותר בתחום ולפיכך מומלץ לרכוש דשא סינטטי המיוצר בשיטה זו.

כמה ירוק אתם רוצים את הדשא שלכם: רמת הייצור של הדשא הסינטטי היא גבוהה מאד וישנם שלל גוונים וסוגים המדמים סוגי דשא טבעי. תוכלו לקבל דשא סינטטי בעל מראה ירוק ובריא, אך יחד עם זאת טבעי, בחרו בדשא סינטטי המשלב בתוכו כמה גוונים שונים של ירוק.
ככל שיש בו יותר גוונים ואפילו שילובי צבע של צהבהב וחום כך הוא יראה בצורה אותנטית יותר בצבעים הטבעיים של מדשאה בריאה.

שיהיה ארוך או קצר: אין ממש העדפה ברורה כל עוד אתם בוחרים בדשא סינטטי עם גובה סיב מינימלי של 20 מ"מ ומקסימלי של 45 מ"מ. אנחנו ממליצים על גובה של 20-30 מ"מ אם אתם אוהבים מראה של דשא סינטטי מכוסח. אם חשוב לכם מראה טבעי יותר אז בחרו בדשא סינטטי עם גובה סיב של 35-45 מ"מ.

פתחי ניקוז: יש לוודא כי לדשא הסינטטי חורי ניקוז רבים, על מנת שיוכל לנקז את מי הגשמים כראוי.

תקנים: וודאו כי לדשא הסינטטי יש את כל התקנים הדרושים. מעכבי בעירה, תקן אי רעילות, מגן UV ובקרות איכות ISO של המפעלים.

אז איזה דשא סינטטי הכי מתאים לכם?
חשבו היכן צריך להיות מותקן הדשא הסינטטי ואת מי הוא צריך לשמש. אם הדשא הסינטטי ישמש למשחק ילדים, בית עסק או לפעילות ספורטיבית. לכל דשא סינטטי יש מפרט משלו ותכונות שיאפשרו לו להיות עמיד לאורך זמן. כשאתם ניגשים לבחור דשא סינטטי קודם כל הגדירו את הייעוד העיקרי שלו. כמו כן מומלץ לבחור את הדשא הסינטטי לאחר קבלת יעוץ במשתלה ולא להסתפק רק בתמונות באינטרנט.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה